26 aug. 2009

Fotbollsbruden

.
Det kanske kan vara svårt att tro men under hela min uppväxt har jag provat på en hel del olika sporter, gymnastik och annan sorts träning. Dock så har jag aldrig orkat hålla uppe intresset eller motivationen i mer än ett år, cirkus.

Det jag aldrig för mitt liv kunde tro var att jag, hör och häpna, har spelat fotboll!!

Nej, ni hallucinerar inte. Min kära mor berättade för mig idag att jag faktiskt spelade fotboll när jag var fyra år. Min bestörtning var total. Jag och fotboll går inte riktigt ihop. Jag misstänker starkt att det hände något traumatiskt under det fotbollsåret som både fick mig att bli märkt för livet och totalt glömma bort att det överhuvudtaget hade ägt rum. Mamma hävdar bestämt att så inte var fallet men hur förklaras annars min fruktansvärda fotbollsskräck?

Man lär sig något nytt varje dag och idag har jag lärt mig att jag själv är full av överraskningar.



Hur som helst så har jag nu bestämt mig för att börja träna! Igen. Tror jag... Lika bra att teckna ett årskort på en gång så har jag en anledning att stå ut ett tag...
.

4 kommentarer:

  1. Härligt att du spelat fotboll! :D
    Det är ju en underbar sport!

    Mycket bra initiativ att du ska börja träna igen. Det är viktigt så att du kan hålla dig stark när du är gammal och se barnbarnen växa upp :) Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. hahahaha klarinett och fotboll! Emma, du är verkligen full av överraskningar!! I Like!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha Tack för uppmuntran Johan, har insett att jag måste bygga för framtiden =P
    I know Bella, glöm inte musikskolan också!

    SvaraRadera